11 Ekim 2012 Perşembe

ELMALI KEK

     Yarın köy gezisi günümüz. Bu köye her gidişimizde Ayşe Hanım sağ olsun bize çeşit çeşit ikramlarda bulunuyor. Bize bir şeyler yedirmeden göndermiyor. Ben de bu sefer ona bir sürpriz yapmak istiyorum. Çayın yanındaki ikramlık benden olsun dedim.Tarif oldukça eski. Çok güzel tarifler anlatan arkadaşım Yeşim'den. Lezzetini de tadanlar bilir.

MALZEMELER:

4 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ceviz
3-4 elma

YAPALIM:

  • İlk önce cevizler bıçakla küçük parçalara bölünüp hazırlanır.
  • Sonra yumurtayla şeker çırpılır. Bu arada elmaların kabukları soyulup 1 tanesi hariç küp küp doğranır. ( Elmalar küçükse 3 tanesi yeterli oluyor.)
  • Yumurta ve şeker karışımına elenmiş un ve kabartma tozu eklenir. Un eklendikten sonra pek fazla çırpılmaz.
  • Cevizler ve elmalar eklenir. Tahta bir kaşıkla alt üst edilerek çırpılmadan karıştırılır.
  • En son olarak sıvı yağ konup yine karıştırıldıktan sonra yağlanmış tepsiye dökülür.
  • Üzerine ince elma dilimleri, bir miktar keke batırılarak yerleştirilir.


  • 170 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.





2 yorum:

  1. Betül teyze sana odtü 7. yurttan sesleniyorum :) pastalar harika gözüküyor çok güzel olmuş blog :) gözüm doydu :)

    YanıtlaSil
  2. Geldiğin zaman sana da ikram ederim. Bayrama ben neler yaparım...

    YanıtlaSil

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe