4 Aralık 2012 Salı

AŞURE

     Dün ne kadar kötü bir gündü; fırtına, yağmur. Sabahleyin karanlık bir güne uyanmakla başladı her şey. Bu durumlarda çayını alıp pencerenin yanına oturacak ve yağmuru seyredeceksin. Ama hiç bana göre değil bir şeyler yapmadan oturmak. Ben de önlüğümü giyip girdim mutfağa. İş yerindekilere söz vermiştim, izinliyken aşuremi rahat rahat yapıp onlara götürecektim. Sözümü tutmam lazımdı.
    Her şey iyi hoş da şu yemek hazırlama sonrası dağınıklık olmasa. Aslında oldukça düzenli biriyimdir. Bir taraftan yemek hazırlarken bir taraftan da kirlileri yıkayıp makinaya koyarım. Ama ona rağmen yemek hazır olduğunda mutfağı toplayacak birileri olsa iyi olacak. Hele ki aşure sonrası... Ne kadar çok kap kirleniyormuş. Ama değdi galiba. Mutfak misler gibi koktu. Bir de dağıtıverirsem süper olacak....

MALZEMELER:

4 su bardağı buğday
1 su bardağı nohut
2 su bardağı fasulye
1 çay bardağı pirinç
250 gr incir
150 gr kayısı
Vanilya
1 kg toz şeker
Kuru üzüm
2 adet portakal kabuğu rendesi
10 -12 adet karanfil
2 adet çubuk tarçın
2 yemek kaşığı nişasta
Nişastayı eritecek kadar süt
Fındık
Ceviz içi
Nar

YAPALIM:

  • Buğday, nohut ve fasulye akşamdan ıslatılır. Sabahleyin ıslattığınız suları süzülüp hepsi ayrı ayrı haşlanır. (gaz yapmasın diye) Pişme süreleri farklı olabileceğinden ayrı pişirilmesi daha iyi oluyor.
  • Sonra buğday, nohut, pirinç ve fasulye bir araya getirilir, kaynatılırken suyun içine karanfil ve çubuk tarçın koyulur. Bir sitede bunları elmaya batırıp suyun içine öylece atıyordu, ben de öyle deneyim dedim. Ama bir süre sonra elma yumuşayınca karanfiller yine aşurenin içine dağılıyor. Bir de o karanfili görmez de almazsanız ağza geldiğinde çok acı bir tadı oluyor. Onun için yine eski yöntemimi önereceğim; bunları bir gazlı beze sarıp öyle koyun ki geriye alması kolay olsun.
  • Hepsi kaynayınca ince ince doğradığınız kayısıları koyun.
  • Portakal kabuğunu rendenin ince tarafıyla rendeleyin. Aşurenin içine direkt koyarsanız bir acılık olabilir. Onun için ayrı bir kapta kaynatın, kaynama suyunu dökün, yeniden kaynatın. Bu işlemi 2-3 kez yaparsanız acı suyu çıkmış olur. Şimdi aşureye katabilirisiniz.
  • Kuru üzümler aşurenin rengini koyultabilir. Onun için kuru üzümleri de ayrı bir yerde kaynatıp, süzdükten sonra aşureye ekleyin.
  • Ben aşurenin içine yarım da ayva kattım. Bence iyi oldu. Ayvanın kabuğunu soyup onu da küçük küçük doğrayıp ekledim.
  • Şekeri koymadan önce karanfilleri içinden çıkarmalısınız.
  • En son olarak şekerini koymamız gerekiyor. Şekeri kendi damak zevkinize göre ekleyebilirsiniz. Aslında ne kadar koyduğumu ölçmek istedim ama azar azar eklediğim ve ekledikten sonra biraz kaynayıp karışsın diye beklediğim sırada sayısını unuttum. Bir dahaki sefere kendi miktarımı sayacağım.
  • Geriye bir tek incirler kaldı. İncirler doğranıp hazırsa artık koyabilirsiniz. Tadı istediğiniz gibi ise bir taşım kaynadıktan sonra vanilyayı katın. Ben sıvı vanilya aromalarından bir tanesine yakın koydum. Kıvamını biraz alması için de nişasta ekliyorum. 2 yemek kaşığı nişastayı sütle eritip yavaş yavaş aşureye ekliyorum. Süt bir çay bardağından daha az oluyor. Süt aşureye biraz da beyazlık veriyor.
  • Artık ocağımızın altını kapatıp servis kaplarına koyabiliriz.
Hepimize afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe