22 Ocak 2013 Salı

HUMUS

     Yine annemin tariflerinden biri. Ben evlenirken lazım olur diye tarifler yazıp vermişti. O zamanlar çorba yapmayı pek sevmezdim, o yüzden de çorba çeşidim pek yoktu. Annem ne olur ne olmaz diye çok lazım olan, devamlı yapılan yemeklerin ariflerinden seçmeler yazmıştı. Birkaç çorba, birkaç et yemeği, bir poğaça, 1-2 kek tarifi, hatta reçel, tatlı ve börek tarifleri. Yanlarında da salata olarak humus vardı. Bu yüzden o gün yapacağım humusu bu tariften yaptım. Artık tarif kağıtları epeyce eskimiş, hatta sararmış! Eeee ne de olsa 22 sene geçti aradan. Ama hala atmaya kıyamıyorum. Bir anı olarak saklıyorum onları, saklamaya da devam edeceğim. Yine lazım olabilir. Teşekkürler anneciğim...



MALZEMELER.
250 gr. nohut
250 gr. tahin
4 diş sarımsak
4 çay kaşığı tuz
1-2 limon suyu
4 çay kaşığı kimyon
1 çorba kaşığı sumak
12 çay kaşığı kırmızı biber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Maydanoz
YAPALIM:

  • Nohut akşamdan sıcak suda ıslatılır. Ertesi gün haşlanıp ezilir. 
  • Sarımsaklar dövülür, tuz, limon suyu, 2 çay kaşığı kimyonla karıştırılır. Tahine katılarak iyice halledilir.
  • İyice ezilmiş nohutlara bu tahinli karışım eklenir, çok koyu ise 1/2 bardak kadar su da eklenebilir. Macun kıvamına gelinceye kadar karıştırmaya devam edilir.
  • Elde edilen karışım servis tabağına alınır. Üzerine sumak, kalan kimyon serpilir. Maydanozla süslenir. Zeytinyağı gezdirilir, ya da kırmızı biber zeytin yağında kızdırılıp üzerine dökülür.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe