25 Ocak 2013 Cuma

KANDİL SİMİDİ

     Kandil simitleri 2 gün gecikmeli olarak ortaya çıkıyor. Normalde her kandilde bir şeyler yaparım. O gün yetiştiremeyeceğimi sandığım için hiç hazırlık yapmamıştım. Ama yemeğe kayınvalideme gideceğimizi duyunca 1.5 saat daha fazladan vaktim olduğunu fark ettim. Hemen hızlıca eski tariflerimden kandil simidini bulup yapmaya başladım. Hatta yemekten önce yetiştirip komşularıma da dağıtım bile. Okuldan ve işten gelen ev sakinleri ise evdeki mahlep kokusunu duyunca yemekten önce birer ikişer yediler. 
    Geçmiş de olsa sizlerin de kandili mübarek olsun . Bir sonraki kandilde denersiniz inşallah.



MALZEMELER:
1 yumurta
200 gr. yumuşak tereyağı
1 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
3.5-4 su bardağı un
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı pekmez
Susam
Çörek otu
YAPALIM:

  • Oda ısısında yumuşamış olan tereyağı küp küp kesilerek karıştırma kabına alınır. 
  • Üzerine toz şeker ve yumurtanın sarısı konur.
  • Sıvı yağ ve sirke ilave edilerek karıştırılır.
  • Un ve kabartma tozu elenerek yavaş yavaş ilave edilir ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
  • Yapılan hamur 15 dakika buzdolabında bekletilir.
  • Bu arada kalan  yumurta akı pekmezle çırpılır.
  • Dolaptan çıkarılan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp şekil verilir. İstenirse yuvarlak simit şeklinde ya da şeritler halinde yapılabilir. 
  • Önce çırpılmış yumurta akına daha sonra susam ve çörek otu karışımına bulanır.
  • 175 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakika, üzeri kızarana kadar pişirilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe