28 Şubat 2016 Pazar

VİŞNELİ AYVA TATLISI

   İlk defa ayva tatlısını bu kadar kırmızı  yapmayı başardım. Her zaman için gıda boyası kullanmak istemediğim için ayva tatlılarını bir türlü kıpkırmızı yapamıyordu. Her ne kadar içine çekirdeğini koysam da bu kadar kırmızı boyama ancak boya ile oluyor. Vişne ile ayvayı pişirmek fikrini görünce hemen uygulamak istedim. Artık ayvalar da bitti bitecek. Elimizi çabuk tutmak lazım. Hazır üzerimdeki uyuşukluğu atmışken de hemen tarifi yazmak istedim.


MALZEMELER:
3 adet ayva
1 su bardağı toz şeker
1 kavanoz vişne konservesi
2 adet tarçın
4-5 adet karanfil
2 adet zencefil
1 paket krem şanti
YAPALIM:
  • Ayvaların kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkarıyoruz. Ben yapmadım ama sonradan pişman oldum, her birinin tabana gelen yerini düzlemek için de ince bir dilim çıkarıyoruz. Böyle yaparsanız tabanı düzeleceği için düzgün durur, yoksa sallanıyor.
  • Tencereye yerleştirip toz şekeri içlerinin oyuk olan kısmına paylaştırın. 
  • Çubuk tarçın, karanfil ve zencefili varsa kapaklı bitki çayı topunun içine veya gazlı beze koyup tencereye koyun. Vişne konservesini tencereye boşaltın. Suyu az ise 1 çay bardağı kadar su da ilave edin. 
  • Ayvalar yumuşayıncaya kadar tencerenin kapağı kapalı olarak kaynatın. Ayvaların içindeki şeker eriyince arada bir ayvaları ters yüz edin. Böylece her tarafları tamamen kırmızı olsun. Ayvalar yumuşadıktan sonra tencerenin kapağını açıp içindeki suyun buharlaşmasını sağlayın.
  • Ayvalar pişerken krem şantiyi  üzerindeki yazılı süt miktarını biraz azaltarak hazırlayın ve buzdolabına koyun.
  • Ayvaların suyu iyice azalıp koyulaşınca servis tabağına alın. Ilınınca buzdolabında soğutun. Soğuyunca üzerine krem şantiyi sıkma torbası yardımı ile şekilli olarak sıkın. Bu arada tenceredeki vişneler de soğumuşsa üzerini bununla süsleyin. Yine buzdolabına kaldırın. Birkaç saat sonra servisinizi yapabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe