8 Mayıs 2016 Pazar

VİŞNELİ KURABİYE

   Hamurunu çabucak yoğurup iki yemek yapımı arasında da yuvarlayıp fırına verdim. Pişince de bir taraftan ıspanakları kavururken bir taraftan da vişne sosunu yaptım. İşte bu kadar hamaratım :) Sonradan da pişman oldum, neden 2 ölçü yapmadım diye. Çünkü bu miktarlarla 16 tane kurabiye çıkıyor, haberiniz olsun. Sonra yetmedi falan demeyin...


MALZEMELER:
1 yumurta sarısı
1 çay bardağı pudra şekeri
125 gr margarin
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzeri İçin:
1 su bardağı vişne
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı toz şeker
80 gr çikolata
Antep fıstığı
YAPALIM:
  • Oda ısısında yumuşamış margarin ve pudra şekerini karıştırın.
  • Yumurta sarısını ekleyin.
  • Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek azar azar ekleyin. Yumuşak bir hamur yapın. Streç filme sarıp biraz buzdolabında bekletin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve pişirme kağıdı serilmiş tepsiye yerleştirin. Her birinin üzerine yuvarlak bir kapak yardımı ile çukur açın.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 12-15 dakika kadar, altı kızarıncaya kadar pişirin. Sonra çıkarıp soğumaya bırakın.
  • Bu arada vişne sosunu yapın. Nişastayı suyun bir kısmı ile ezin. Sonra içine kalan suyu, şekeri ve vişneleri koyun, kaynatın. Kaynadıktan sonra jöle kıvamında olması gerekiyor. Soğuyan kurabiyelerin ortasına 1 tatlı kaşığı kadar koyun.
  • Çikolatayı ben mari eritin, kurabiyelerin üzerini gelişigüzel süsleyin. Üzerine antep fıstığı ile süsleyin ve buzdolabında çikolatası ve sosu sertleşinceye kadar bekletin. Sonra hemen servis yapabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe